دیدارکارکنان ودانشجویان پردیس های شهیدایزدپناه و کوثریاسوج با حضرت آیت لله ملک حسینی(نماینده ولی فقی
https://www.yassell.ir
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
دیدارکارکنان ودانشجویان پردیس های شهیدایزدپناه و کوثریاسوج با حضرت آیت لله ملک حسینی(نماینده ولی فقی
دسته بندی : اخبار مهم,,
  • بازدید : (484)

بسمه تعالی

دیدارکارکنان ودانشجویان پردیس های شهیدایزدپناه و کوثریاسوج با حضرت آیت لله ملک حسینی(نماینده ولی فقیه در استان):

در ابتدای مراسم حاج آقا دهسار با عرض سلام و درود بر حضرت محمد مصطفی و سلام و درود بر منجی بشریت حضرت امام عصر (عج)و قدر دانی از حضار محترم ،در رابطه با پردیس های کوثر و شهید ایزد پناه فرمودند که :حضرت ایت الله ملک حسینی در این مدت همکاری بسیار خوبی با مسئولین پردیس ها داشته و با مشغله های این دانشگاه آشنا هستند.

ایشان در ادامه سخنرانی با اشاره به اهمیت دانشگاه فرهنگیان و حضور روسای بسیار توانایی در این پردیس ها،از حضرت آیت الله ملک حسینی برای حضور در پردیس ها دعوت به عمل اوردند.

در ادامه مراسم،دکتر حسینی نیک،سرپرست پردیس شهید ایزد پناه،پس از قدر دانی از آیت الله ملک حسینی وحضار محترم در رابطه با دانشگاه فرهنگیان فرمودند:

«حضرت ایت الله ملک حسینی،هدف ما در دانشگاه فرهنگیان تربیتِ معلم است،اگرچه کار سختی است اما تلاش می کنیم که در راستای تحقق این هدف ،قدم های محکم برداریم.»

دکتر حسینی نیک در ادامه فرمودند:«کسانیکه در جلسه حضور دارند یا معلم هستند یا در شرف معلم شدن و با بیان اینکه کار معلم ، کار خدایی است ،نقش و ارزش معلم را یاد آور شدند.».

ایشان در تفسیری از امام صادق(ع) در مورد آیه ی33 سوره مائده(اگر فردی کسی را زنده کند انگار همه افراد را زنده کرده است)فرمودند که منظور از زنده کردن ،هدایت و پرورش است و در خطاب به دانشجو معلمان فرمودند که هدایت و پرورش،نقش شما در جامعه است و باید مانند یک نور آن را در جامعه تحقق بخشید.

ایشان در ادامه سخنرانی سه موضوع در مورد دانشگاه فرهنگیان را یاد آور شدند.:

1-دادن آموزش:ما در دانشگاه فرهنگیان هم یاد میگیریم هم یاد میدهیم ،در حالی که در بقیه دانشگاه ها اینچنین نیست.

2-دانشجویان در مقابل فرهنگ جامعه مسئولیت دارند:ایشان با توجه به اینکه راه و رسم ما نشات گرفته از اسلام است فرمودند که معلم باید سبک زندگی اسلامی داشته باشد و دانشجویان را ملاکی برای انتقال این میراث فرهنگی اسلام دانستند.

3-تربیت اجتماعی:ایشان با توجه به اینکه تربیت را فرایندی دانستند که در آن الگوها،اعتقادات،و معیار ها به فرد آموخته میشود از دانشجومعلمان خواست که این الگو ها را انتقال دهند.

دکتر حسینی نیک در رابطه با جامعه فرمودند که مشکل ما،مشکل اقتصادی نیست ،بلکه مشکل تربیت اجتماعی است و در خطاب به دانشجو معلمان ،آنها را امانت داران جامعه دانستند و خواستند که دانشجومعلمان در راستای تربیت اجتماعی مناسب ،تلاش خود را انجام دهند.

دکتر حسینی نیک در بخش دوم سخنرانی خود ،به بیان مشکلات پردیس های شهید ایزدپناه و کوثرپرداختند.

ایشان مهمترین مشکل موجود را مشکل فضا و امکانات دانستند و از آیت الله ملک حسینی تقاضا کردند که برای حل این مشکلات تذکرات لازم را به مسدولین برسانند.

دکتر حسینی نیک در انتهای سخنرانی برای دیدن مشکلات از نزدیک،از آیت الله ملک حسینی دعوت به عمل آوردند.

در ادامه مراسم ،آیت الله ملک حسینی پس از پس از سلام و صلوات بر حضرت محمد(ص) و تشکر و قدر دانی از حضار ،میلاد با سعادت امام جواد (ع) را تبریک گفتند.

حضرت ایت الله ملک حسینی در رابطه با فاصله ی عالم بودن تا معلم شدن پس از بیان نیازمندی های یک مومن(توفیق الهی،نصیحت پذیری انسان خیرخواه)فرمودند که برای رسیدن به همت بلند و انگیزه متعالی و انتقال دانش ها و توانایی ها برای ایجاد اندیشیدن در شاگرد به توفیق من الله نیاز است .

ایشان در خطاب به دانشجو معلمان در رابطه با اینکه امام صادق (ع) در راه مکتب دانش اموزان را به آغوش می کشید و به آنها می فرمودند که شما خرد هستید اما بزرگ فردایید؛خاطر نشان کردند کسی که می خواهد نسل فردا را تربیت کند باید بداند فاصله کوچک تا بزرگ چگونه طی خواهد شد.

ایشان دانشگاه فرهنگیان ر مهمترین دانشگاه دانستند و فرمودند که در دانشگاه فرهنگیان مغز انسان ها فارغ التحصیل می شود .

حضرت ایت الله ملک حسینی در پایان از دکتر حسینی نیک و خانم حسینی  ضمن قدر دانی بخاطر تلاشهایشان ،از ایشان خواستند که بر تلاش خود استمرار ورزند که ان شا الله مسئولین درک خواهند کرد.




برچسب ها : ,
مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب
آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید: برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:
بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .
شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: